maandag 30 december 2013

Voorjaar 2013

We krijgen het druk deze maanden. Al in de eerste weken van het jaar zijn we volop in de running met van alles en nog wat. Frauke heeft haar grunnkurs gehaald zodat ze in April kan gaan beginnen met autorijden. Op het werk is het lekker druk. Naast mijn werk met pijnpatiënten heb ik er een nieuwe funktie bij. Ik moet eerst een cursus gaan volgen van 40 uur en daarna kan ik als arbeidsvertegenwoordiger gaan werken op de afdeling. Deze funktie kennen we eigenlijk niet in deze hoedanigheid in Nederland maar het omvat vele aspekten. Van brandoefening geven tot aan conflicthantering. Reuze interessant, maar vooralsnog een oerwoud van wetten en regels!
Daarnaast zijn we steeds bezig met de zaken omtrent onze nieuwe woonbestemming. Er moet veel geregeld worden en alles kost tijd.
In begin februari ga ik voor een weekje naar nederland naar mijn vriendin. De berichten zijn verontrustend. Skype is prima maar niet voor deze situaties. Het zijn emotionele dagen maar ook waardevol. Ik ben ook een dagje in Breda bij mijn vader en doe dan in een sneltreinvaart nog wat andere bezoeken. Het is zoals gewoonlijk te kort, maar ja dat zal wel zo blijven denk ik.
Bij terugkomst in Norge gaat alles weer verder: werken (moeten we ook nog af en toe) cursus, huisplannen, reis naar NL plannen met de klas van Frauke.....
We hebben het lekker druk.
Frauke heeft samen met haar leraar een uitwisselingsprojekt opgestart. Vorig jaar zijn hier 2 nederlandse leraressen en 7 leerlingen geweest uit Zundert. Intussen is het balletje gaan rollen en is Norge opgenomen in het europees projekt! Nu heeft ze haar laatste jaar op de ungdomskole en dan vindt er altijd een klasse-uitje plaats. Het is voor het eerst dat een klas buiten de grenzen van Norge gaat. We gaan naar Nederland! Rob en ik gaan mee als begeleiders. Reuze spannend, op pad met 37 leerlingen in de leeftijd van 14-16 jaar!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten