maandag 30 december 2013

Oslo

Even naar een pijncongres in Oslo. Ik plak er een dagje aan vast om lekker door Oslo te kunnen slenteren. Sinds een jaartje werk ik iets meer met pijnpatienten en om up to date te blijven organiseert de firma ,die deze pijnmedicatie produceert, een congres in Oslo. Oslo is wel een grote stad, maar heeft beslist mooie dingen. Mijn vlucht is al lekker vroeg en mbv de "Flytoget" sta ik zo in Oslo-centrum. Nadat ik mijn koffertje heb afgegeven ga ik eerst naar de Akerbrygge.













Hier waren ze in de zomer al een heel stuk aan het bijbouwen en nu is er intussen al heel veel klaar. Het is een mooie herfstdag, mooi om te fotograferen. Zo in je eentje een stad bekijken is wel heel anders, ik geniet er wel van. 's Middags ga ik naar het Vigelandpark. De herfstkleuren zijn geweldig. Als de wind door de bomen blaast is het net goud wat er uit de bomen valt. De bladeren zijn zo mooi van kleur en dan een strak blauwe hemel, schitterend.
















's Avonds is het congres en daarna uit eten. Interessant en daarna heel gezellig. Na het eten merk ik dat ik al heel wat uurtjes achter de rug heb. Zou het dan toch de leeftijd zijn die me parten gaat spelen? Ik slaap in ieder geval zo.  De volgende dag eerst een lekker ontbijtbuffet en daarna op pad neer het Akerslot,










 de oude stad en daarna winkelen. Kledingzaken, snuisterijen, boekenwinkels, de eerste kerstcadeautjes...... De dag vliegt om. Mijn koffer zit werkelijk propfol!! Voor ik de Flytoget weer terugneem naar het vliegveld ga ik eerst nog wat foto's maken bij de Opera. Dit is en blijft een schitterend gebouw. Modern maar ook klassiek.
Het was een lekker uitstapje naar Oslo, leerzaam maar ook even ontspannen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten