maandag 30 december 2013

Oslo

Voor de Qutenza ben ik uitgenodigd voor een congresje in Oslo. Altijd een leerzaam bezoek en daarnaast een heerlijke dag in Oslo.
Ik vertrek al vroeg en heb zo de mogelijkheid om voor het congres wat rond te struinen in Oslo. Deze keer ga ik weer eens rondkijken op de Akerbrygge. Hier is in een korte tijd heel veel bijgebouwd en het is een modern stukje bouwkunst. Er is leuk gespeeld met vormen en kleuren.
Het congres wordt voorafgegaan door een lekker diner en al snel zijn er contacten. Ik zit aan tafel met een aantal sprekers uit England en Norge. Allemaal artsen en daar zit je dan als "gewone ic-verpleegkundige". Maar geen probleem, het was gezellig tijdens het eten.
Het congres zelf was erg interessant. Veel over onderzoek, maar ook praktijkgericht.
De andere dag is het natuurlijk een bezoek aan het Vigelandpark. Het blijft mooi.Iedere keer als ik in Oslo ben ga ik naar dit prachtige beeldenpark. Het is lekker rustig dus alle ruimte om foto's te maken. Het blijft verbazend hoe deze kunstenaar met zo weinig details zulke mooie gezichtsuitdrukkingen heeft kunnen maken. Werkelijk fantastisch!
Voor iedereen die in Oslo komt een aanrader om te gaan kijken.



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten