maandag 30 december 2013

Nederland en verhuizen!!!

Voor we gaan verhuizen rijden we eerst nog even naar Nederland om wat spullen, werkmateriaal en mijn vader te gaan halen. We rijden naar Larvik en nemen daar de boot naar Hirthals. Onderweg zien we vele herten en is het mooi weer. In totaal zullen we 5 dagen in Breda zijn. De agenda staat werkelijk propvol met afspraken:kapper, bank, high-tea, feestjes, bezoekjes,boodschappen......Gekkenwerk eigenlijk maar het valt op dat het eigenlijk ieder bezoek aan NL zo is.
De rit naar huis doen we over Putgarden Rodby- Helsingor-Helsingborg. Na 26 uur staan we weer in Hjelset. De dag nadien heb ik mijn laatste cursusdag en dan kunnen we gaan beginnen. Rob heeft de sleutel in ontvangst genomen en alles gecontroleerd. Reuze spannend allemaal. We hebben een verhuiswagen voor 3 dagen, dus dat moet genoeg zijn om alles over te verhuizen. Het meeste is goed ingepakt en alles staat op de dozen. Na 10 minuten gaat het al mis. Ik loop tegen een stalen bak, die aan de muur hangt. Het bloed loopt eruit. Rob hecht de wond met mijn eigen haar en een lading verbandspray!!
We sjouwen 3 dagen met meubels, vele dozen, kleding.........Het is weer een hele ondernemeing. De grote meubels zetten we direkt op de goede plaats. We moeten steeds 2 trappen op met alles en voor sommige spullen 4 trappen. Het is goed voor de conditie maar ik heb nog steeds spierpijn in mijn voeten!!
In de week daarop hebben we de kleinere spullen uit het huis gehaald en schoongemaakt. En niet te vergeten de gaatjes dichtgemaakt die we gemaakt hebben om onze foto's op te hangen. Dit toch op nadrukkelijk verzoek van onze oude huiseigenaar.......
Maar, we hebben nu een EIGEN huis waarin we kunnen doen en laten wat we willen. Een mooi vrijstaand huisje met 4500 m2 grond erbij waar zelfs een grillhuis opstaat waar we makkelijk met 24 man in kunnen zitten en eten. We hebben het al gebruikt voor het Zomerfeest van onze afdeling. Bijzonder gezellig en ook knus met z'n allen rond de barbeque.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten