maandag 26 november 2012

Trollstigen juni 2012

Ook deze zomer gaan we weer op pad met de camper. Deze keer zal de reis meer een stedenreis zijn. We pakken een stukje Zweden mee en zakken dan langzaam af richting Falun om daar Noorwegen weer in te rijden.
Mijn vader komt voor 2 maanden deze kant uit en zal weer met ons meereizen.
Voor we op reis gaan ondernemen we eerst wat uitstapjes in de omgeving. Eigenlijk hoeven we niet op reis, want welke kant we ook oprijden, er is altijd wel iets moois te zien.
We gaan de Trollstigen weer eens bekijken. Hier is het nieuwe uitzichtpunt klaar en de Trollstigen is ook net open vanwege de sneeuw die er nog steeds ligt. Als we bij de Trollstigen aankomen weten we niet wat we zien.





De sneeuwhoeveelheid die er ligt is nog gigantisch. Het pad naar uitzichtpunt is nog volledig bedekt met sneeuw. Lekker handig, ik loop nog op Crocs omdat ik kort tevoren aan mijn teen ben geopereerd. Binnen een mum van tijd heb ik diepvriestenen.




We rijden verder het berggebied in en we rijden werkelijk tussen muren van sneeuw. De weg zelf is sneeuwvrij maar daar is dan ook alles mee gezegd.



 Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw en we genieten met volle teugen.





Overal zien we mensen die volop aan het skiën zijn, sommige in korte broek!!
De meiden zijn er niet bij, die zitten nog op school. Een paar dagen nadien gaan we de Trollstigen nogmaals op, zodat hun ook nog even van de sneeuw kunnen genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten